Prve meritve
Skladno s pravilnikom, ki določa pogoje za izpolnjevanje prvih meritev in izdelavo obratovalnega monitoringa odpadnih vod, je lastnik vgrajene male komunalne čistilne naprave do 50 PE pri pooblaščenem izvajalcu monitoringa dolžan naročiti prve meritve.
Prve meritve je potrebno izvesti ne prej kot tri mesece od začetka delovanja naprave in ne pozneje kot devet mesecev po začetku delovanja.
Pogoje za izpolnjevanje prvih meritev in izdelavo obratovalnega monitoringa odpadnih vod določa Pravilnik o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu odpadnih voda.
Po izvedbi prvih meritev je potrebno izvesti prijavo male komunalne čistilne naprave izvajalcu gospodarske javne službe. Za prijavo male komunalne čistilne naprave je potrebno oddati naslednje dokumente:
- Vloga za prijavo male komunalne čistilne naprave do 50PE,
- Poročilo o izvedeni nalogi o prvih meritvah,
- tehnična dokumentacija (navodila dobavitelja za obratovanje in vzdrževanje naprave),
- Izjava o skladnosti male komunalne čistilne naprave ter
- vodno soglasje (v kolikor je bilo pridobljeno).
Vzdrževanje in čiščenje
Uredba o odvajanju in čiščenju odpadne komunalne vode (Uradni list RS, št. 98/15 s spremembami in dopolnitvami, v nadaljevanju Uredba) opredeljuje obveznosti upravljavca male komunalne čistilne naprave.
Upravljavec mora izvajalcu gospodarske javne službe omogočati pregled naprave ter prevzem in odvoz blata.
Upravljavec mora v skladu s tem namenom hraniti:
- poročilo o opravljenih prvih meritvah v skladu s predpisom, ki ureja prve meritve in obratovalni monitoring odpadnih voda,
- navodila dobavitelja za obratovanje in vzdrževanje naprave,
- izjavo o lastnostih male komunalne čistilne naprave v skladu s predpisi,
- vodno soglasje v skladu s predpisi, ki urejajo vode, in pregledno situacijo, iz katere je razvidno mesto iztoka iz male komunalne čistilne naprave v vode, opredeljeno s koordinatami v državnem koordinatnem sistemu za raven merila 1 :5.000, in ime vodotoka, če gre za odvajanje v vodotok,
- dokumentacijo o opravljenih delih na mali komunalni čistilni napravi,
- podatke o izrednih dogodkih, ki nastanejo med obratovanjem male komunalne čistilne naprave zaradi drugačne sestave odpadne vode, okvar ali drugih prekinitev obratovanja male komunalne čistilne naprave in podobnih razlogov, ter času njihovega trajanja,
- podatke o ravnanju z blatom, in sicer potrdilo izvajalca javne službe o prevzemu blata z navedbo datuma in količine prevzetega blata oz. kopijo izjave z navedbo datuma in količine uporabe blata v skladu s predpisom, ki ureja uporabo blata iz komunalnih čistilnih naprav v kmetijstvu, če gre za kmetijsko gospodarstvo.
Poročilo o opravljenih prvih meritvah, navodila dobavitelja za obratovanje in vzdrževanje naprave, izjavo o lastnostih male komunalne čistilne naprave ter vodno soglasje je upravljavec dolžan hraniti v celotnem obdobju delovanja male komunalne čistilne naprave. Dokumentacijo o opravljenih delih na mali komunalni čistilni napravi, podatke o izrednih dogodkih te podatke o ravnanju z blatom pa najmanj pet let.
Skladno s 17. členom Uredbe je izvajalec gospodarske javne službe dolžan opravljati redne preglede delovanja male čistilne naprave na tri leta, pri čemer se prvi pregled izvede prvo naslednje koledarsko leto po izvedbi prvih meritev.